Tjenis senis!

  Det är inte ofta mina kunder kommer försent, och det kan jag tacka mitt geniala bokningssystem för. När du bokar din tid hos mig via Timecenter så får du inte bara en bekräftelse på din bokning till din angivna e-postadress utan även ett pip på din telefon 2 timmar innan vi ska ses. Det är liksom snudd på omöjligt att glömma av sin tid. 

Detta kostar mig en liten peng, men det hade varit betydligt kostsammare att ha kunder som glömmer sina tider lite då och då.

Jag har i dagarna ändrat mina bokningsregler eftersom jag uppfattade att allt för många med kort varsel bokade av sin tid om det t ex blev vackert väder eller om något roligare kom emellan. Det blev därmed tråkiga luckor i min arbetsdag som jag inte tyckte om. Det är okej att boka om och av hur många gånger som helst; det är just därför jag tillämpar ett online bokningssystem. Värre hade det varit om de som ofta bokar om skulle ringa och ta upp min tid med att synka våra kalendrar flera gånger.

Så, du får förstås gärna boka av- eller om, men som senast 24 timmar innan bokat besök. Förut var det 2 timmar, men som sagt upplevde jag att de där sena luckorna sällan gick att fylla. 

Letar du efter ett sent återbud kan du med ett varsel på 2 timmar boka dig en tid. Fair enough.